lim peh ka li kong 令伯卡你讲

Skill and style of telling stories is as per what you see - Singlish plus Hokkien dialects. Kam siah for coming into my BLOG and read, thank you! All content is copywrite "Old Beng" unless otherwise noted.

Tuesday, July 03, 2007

面貌

(旧著)

面貌对一个人重要吗?男人与女人,谁较注重外表?

很多人都说外表并不重要,内在美才是最重要的。我想,说这句话的人要不就很俊俏、要不就很丑。就好比有很多钱的人说钱是不重要的。

其实不管男女,看人第一眼多数都会先看那张面孔。

面孔漂亮的女孩子,做事总比长得平凡的女孩子来得要顺利,也方便得多。

有些人生来就俊俏非常,注定要混娱乐圈。外表对女人来讲其实比男人更重要,当然也带来更多的麻烦。

女人长得美是烦恼,去到哪儿都招来一大群男士,个个为她痴迷,更怕遇到一些无聊的男子死缠着不休。

长得丑又怕没人要,嫁不出去。唉!当女人真辛苦。

有些人天生一张娃娃脸,永远都似长不大。别人总认为 “年轻” 的他不够稳重,难以完成大事。如果长得 “娇小玲珑”,外带一张 Baby Face ,更不得了。别人会一直以为你才十多岁,其实已经三张没得找了,还一直把你当小孩看待。

长得 “成熟” 也不见得好。(除了看 RA 级片不必携带登记。)明明只有十多二十岁,别人却称你为阿叔或阿姨。

就象我拥有一张衰老的面孔:鱼尾纹、大肚腩外加满头白发,一副中年相,真正未到中年已先衰老,悲!!

不过既已拥有这么一副尊相,就随遇而安吧,看起来成熟一点也蛮不错的。(阿 Q 精神)。。。


=====

2007 后语

20 多岁年轻时,看起来象30多40岁;
现在是40出头中年人却看起来象老年人;


@#€$%&@!!!!

Labels: ,

Related Posts with Thumbnails

32 Comments:

  • At Tuesday, July 03, 2007 5:21:00 PM , Blogger 茉莉 said...

    你的后语,
    读了都觉得“恐怖”!

    你没那么夸张吧????

     
  • At Tuesday, July 03, 2007 5:35:00 PM , Blogger Old Beng said...

    Jasmine
    我的 “后语” 不会比我的 “狮城怪谈” 恐怖吧?
    面貌苍老还OK嘞,男人不怕老。(阿Q又来也)。
    妳的写真照很漂亮。

     
  • At Tuesday, July 03, 2007 5:48:00 PM , Blogger 小猫王 said...

    这么巧。

    昨天,一位德士司机问我做工了没有。我就问她说她认为我几岁。

    她说25.

    我的天啊。十年的距离!!!

    看要尽快去spa了。。。

     
  • At Tuesday, July 03, 2007 6:53:00 PM , Blogger Crayn Tay said...

    l令伯〉很久沒來了,。不要生氣。好啦,這次看懂你的話了,。也有勇氣留言了。哈哈。外貌,還蠻重要的。,不要長得太抱歉就好了。我覺得,男人不管多丑,都還是有美女願意跟他一輩子的。

     
  • At Tuesday, July 03, 2007 8:13:00 PM , Blogger 潇洒走一回(少俊) said...

    夸张啊.哈.不过,很多人都说白发是智慧...自欺欺人..好过掉头发~~

     
  • At Tuesday, July 03, 2007 10:35:00 PM , Anonymous Anonymous said...

    that why when u at either end of extremities, no good lah. center center lagi best, just like yin yang, very balanced, very steady lah ...tio bo?

    so got time please follow char bor lang go do facial to balance up lah LOLz *run & hide*

     
  • At Tuesday, July 03, 2007 11:19:00 PM , Blogger chartao said...

    我觉得自己并不老,应该选算是Babyface吧!别人也说过,那因该是真的吧!

    美女我超爱看,天天看都不腻!!!

     
  • At Wednesday, July 04, 2007 12:37:00 AM , Blogger 四季。寒冬 said...

    心境保持年轻比较重要..

     
  • At Wednesday, July 04, 2007 9:19:00 AM , Blogger Old Beng said...

    小猫王
    哈哈,当我十五岁时曾被人叫 "Uncle",所以你的算是小儿科嘞.

    Crayn
    》》我覺得,男人不管多丑,都還是有美女願意跟他一輩子的.
    你在说令伯吗?谢谢 :)

    少俊
    你说得对。
    就如我常常对他人说,“头发白不用紧,要有。”

     
  • At Wednesday, July 04, 2007 9:26:00 AM , Blogger Old Beng said...

    Slurp
    Who doesn´t like center center, yin yang balanced but it´s often beyond óur control.

    Leonard
    》》我觉得自己并不老,应该选算是Babyface吧!别人也说过,那因该是真的吧!
    kns, 晒命!!

    》》美女我超爱看
    那里有美女看? *小小声问*

    四季。寒冬
    说得对极了,反正不用钱.

     
  • At Wednesday, July 04, 2007 9:54:00 AM , Blogger The Bimbo said...

    ....Lao Beng... I dunno about you..

    If a good looking person is nice and polite then I'll probably treat her/him nicer than a normal looking person.

    BUT if the Good-looking person is rude and idiotic i'll treat her/him 10 times worse than I would to a normal looking person. Good looking so wat?! :P

     
  • At Wednesday, July 04, 2007 2:11:00 PM , Blogger c a r c a r said...

    不公平,那我这种样貌平平无奇,中规中举,平凡不显眼的女人呢?


    我,实力派的!

    哈哈哈哈哈!!~

     
  • At Wednesday, July 04, 2007 2:17:00 PM , Anonymous Anonymous said...

    俊不俊没关系,最重要的是有内涵。
    老不老不要紧,重要的是口袋里有钞票。

    “很多人都说外表并不重要,内在美才是最重要的。我想,说这句话的人要不就很俊俏、要不就很丑。就好比有很多钱的人说钱是不重要的。”

    虽然我说了以上的话,但是我不是很俊俏也不是很丑的人喔。。

     
  • At Wednesday, July 04, 2007 3:29:00 PM , Blogger Frankie said...

    那么七八十岁的时候像什么?呵呵。

     
  • At Wednesday, July 04, 2007 6:15:00 PM , Blogger yanZzz said...

    haha i like ur "ho yu "
    sound so interesting

     
  • At Wednesday, July 04, 2007 11:30:00 PM , Blogger Whiskoffee said...

    Looks like OB has a problem tat is exactly the opposite of mine...

    I looked younger than my real age and you are...

    Heh!

     
  • At Thursday, July 05, 2007 1:18:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    can lah ... if too handsome, act stupid abit lor; if not handsome, better go pickup some skills lor.

    when you are another handsome/smart or ugly/stupid. you will either be adored or abhor one.

    还是平凡好吧! :)

    p.s: MM (according to my vocab hor) = Mei Mei (美妹,妹妹)or More Money ok LOLz

     
  • At Thursday, July 05, 2007 9:42:00 AM , Blogger Old Beng said...

    Bobo
    You have very interesting thinking :)

    Carcar
    》》我,实力派的!

    我,十一粒派。@_@"""

    Donlim
    你不必那么谦虚,看你那漂亮十足、超级可爱的 baby,她老爸肯定不会差到那里去。

     
  • At Thursday, July 05, 2007 9:59:00 AM , Blogger Old Beng said...

    凡奇
    》》七八十岁的时候像什么?

    肯定象小婴儿。。。没头发、没牙齿 :(

    Yanzzz
    Haha? Mocking at my 后语? It´s ok la, as long as you are happy.

    Whiskoffee
    You another kns one. =_="""

    Slurp
    》》还是平凡好吧!

    Yes, 我已认命 but I am contented with what lim peh have now :)

     
  • At Thursday, July 05, 2007 12:13:00 PM , Blogger Ivy0901 said...

    如果,美女和丑女同时掉进大海。男人都会先救美女。。。哈哈。。

     
  • At Thursday, July 05, 2007 3:31:00 PM , Blogger Crayn Tay said...

    ling peh...where got tease u o... no la..i jus thinking like tht....ppl love someone..is not really the LOOK...

     
  • At Thursday, July 05, 2007 4:44:00 PM , Blogger David (AKK) said...

    或许时代的变迁,生活的压力日益增加,所以人人都显然有点[臭老]了……我也是其中之一,因此非常羡慕那些有点[北比]脸的人……

    Sigh……都已经成为事实了,那就接受吧……哈哈!最重要的就是样子可以老,心就必定不可以老咯!

     
  • At Thursday, July 05, 2007 5:17:00 PM , Blogger Mockingbird said...

    以貌取人是凡人的本性。毕竟我们不是神,不能够直知某某人的个性到底是善还是恶。正所谓知人知面不知心。凡是男人都爱看美女,凡是女人都爱看俊男,这是理所当然的事。

    其实我第一次看R(A)片时,还未满二十一岁。但每当我到咖啡店或熟食中心买东西时,还是会被问:“小弟弟,你要什么?”

    我是一九七二年出世的,还算是小弟弟吗?:p

     
  • At Thursday, July 05, 2007 5:18:00 PM , Blogger Old Beng said...

    Ivy0901
    妳有没有掉进过大海里?妳的这种问题很难回答。。。

    Crayn
    你在 "酸 我吗?我以为你在称赞我嘞。

    David
    你说得对极了。心就必定不可以老。

     
  • At Thursday, July 05, 2007 5:26:00 PM , Blogger Old Beng said...

    Mockingbird
    》》我是一九七二年出世的,还算是小弟弟吗?

    比老明小啦,小弟弟。

     
  • At Thursday, July 05, 2007 10:28:00 PM , Blogger 马铃薯比基尼妹妹 said...

    我要娃娃脸

     
  • At Friday, July 06, 2007 12:25:00 PM , Blogger Ivy0901 said...

    我还没试过掉进大海也。。。

     
  • At Friday, July 06, 2007 12:46:00 PM , Blogger Old Beng said...


    妳已经是娃娃脸 :)

    Ivy0901
    Ha ha ha

     
  • At Tuesday, July 10, 2007 1:30:00 PM , Blogger Ang Ku Kueh said...

    wah...all cheena comments...
    i agree that ppl who say looks not everything are ppl who either already look too good so can be flippant or ppl who don't and don't think they'll look good anymore. I use to look like a boy in sec sch, now at least i look like a zarbor. heng. everyday i thank my tih kong for my gender transformation....

     
  • At Friday, August 03, 2007 2:47:00 PM , Blogger Old Beng said...

    Ang Ku Kueh
    Hmmm... so you are the real Transformer :)

     
  • At Saturday, August 04, 2007 3:14:00 AM , Blogger Sunflower said...

    我的美容师说我的样子十年不变。我的声音像小女孩。阿...完了。。。 我老了一定是一个怪胎!!!

     
  • At Saturday, August 04, 2007 11:03:00 AM , Blogger Old Beng said...

    Sunflower
    认真晒命,顶妳唔顺。Old Beng jealous!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home